Een wonderwapen in het dagelijks leven: Ultrafood levert 100 procent van de dagelijkse behoefte aan voedingsstoffen in een drankje

De optimale superfood-combinatie:

Dresden, 18. Juli 2018, gezond en uitgebalanceerd dieet is de basis voor een krachtig en gezond lichaam en geest. Maar zelfs als velen dit weten, slagen er maar heel weinig mensen erin hun dagelijkse leven te voeden met hun werk en gezin. 8Venture, een project van het milieutechnologiebedrijf BIOFABRIK Technologies GmbH uit Dresden, biedt nu Ultrafood aan, een product dat belooft om precies dit probleem op te lossen. Ultrafood levert in een drankje een ideale mix van geselecteerde, natuurlijke en zacht verwerkte superfoods, die het menselijk lichaam voorziet van alle essentiële voedingsstoffen die het nodig heeft, en bij een lage caloriedichtheid.

Onze huidige meritocratie vereist een hoog niveau van fysieke en mentale prestaties, stressbestendigheid en concentratievermogen. Maar de prestaties - of het nu als sporter, creatieveling of kunstenaar is - beginnen met de juiste voeding. Degenen die eenzijdig en onevenwichtig eten, zullen snel lichamelijke en geestelijke tekortkomingsverschijnselen ontdekken. Om maar te zwijgen van competitiesporters of mensen voor wie een volwaardig dieet bestaat is ingewikkelder om te implementeren, zoals veganisten of zwangere vrouwen. Met een natuurlijk en uitgebalanceerd dieet, aan de andere kant, kan veel meer worden bereikt.

Maar het probleem is vaak te wijten aan gebrek aan tijd en gemak. Maar al te vaak u bereiken voor een drukke dag toch weer voor convenience food, bevroren pizza of een hamburger. Echter, overmatige consumptie van verwerkte voedingsmiddelen industrie speelt een belangrijke rol in de levensstijl ziekten zoals obesitas, hoge bloeddruk of diabetes mellitus - je bent wat je eet! Uiteindelijk doe je alleen wat je eet. Vanwege een tekort aan vitaminen en mineralen kan leiden tot vermoeidheid, lusteloosheid en een zwak immuunsysteem. Je bent niet volledig capabel. Een evenwichtige voeding als basis voor de gezondheid en de prestaties moet dan ook een topprioriteit zijn. Maar om alle nutritionele behoeften op een dagelijkse basis alleen over voeding te voldoen, is niet eenvoudig en bovendien gaat meestal gepaard met een hoge calorie-inname.

Vanuit wetenschappelijk oogpunt is er overeenstemming over hoe een volwaardig dieet moet worden samengesteld: voornamelijk op basis van plantaardig voedsel rijk aan plantaardige vezels. De zogenaamde superfoods zijn dergelijke voedingsmiddelen. Hoewel 'superfoods' een nogal overmatig gebruikte marketingterm is voor de voedingsindustrie Bosbessen, chiazaadjes, maca en co'sJarenlang, vooral in gezondheidsbewuste mensen op ieders lippen. Dit zijn over het algemeen voedzame voedingsmiddelen, waarvan wordt gezegd dat ze een bijzonder gunstig effect hebben op de gezondheid en het welzijn. Maar individuele superfoods zijn niet genoeg, om de voedingsbehoeften van een mens volledig te dekken en om alle noodzakelijke vitaminen en mineralen in de juiste verhoudingen te leveren.

8Venture creëert de optimale combinatie van superfoods met Ultrafood

Het zou mogelijk moeten zijn om een ​​compleet voedsel te creëren door optimaal de beste superfoods te combineren, die de dagelijkse behoefte aan alle noodzakelijke voedingsstoffen dekken, dat was het basisidee van het 8Venture-team. Tegelijkertijd werd veel belang gehecht aan natuurlijke ingrediënten, zachte verwerking, regionalisme en een goede eco-balans om de hulpbronnen van de wereld te beschermen.

Met het doel om een ​​voedsel te ontwikkelen met een optimaal voedingsprofiel voor mensen, gingen ze aan het werk. Gedurende een periode van maanden van ontwikkelingswerk is het interdisciplinaire team van 8Venture erin geslaagd verschillende superfoods te combineren op basis van hun voedingswaardeprofielen in een optimaal uitgebalanceerde verhouding. Oorspronkelijk was dit alleen voor persoonlijk gebruik en de smaak lag aanvankelijk niet op de voorgrond. Het prototype van Ultrafood was daarom effectief, de teamleden voelden zich veel alerter, gefocust en gemotiveerd. Maar het verbruik kost meer van het overwinnen.

In de volgende fase van ontwikkeling, werd de smaak verbeterd door gerichte selectie van grondstoffen en aanpassingen aan het recept, maar zonder smaakstofadditieven. Ondertussen is de derde generatie Ultrafood beschikbaar en daarmee heeft de drank een aangenaam milde smaak. Daarnaast kunnen add-ons bestaande uit natuurlijke, smaakgevende ingrediënten zoals cacao en fruit, evenals zoetstof uit de Stevia-plant, worden gebruikt om de smaak van Ultrafood aan te passen aan individuele voorkeuren.

De eigenaardigheid van Ultrafood

Er zijn honderden verschillende dranken, capsules en tabletten op de markt, die alles beloven, van individuele ingrediënten tot 100% levering aan het lichaam. Beide producten bevatten echter niet het volledige spectrum aan voedingsstoffen, worden synthetisch en uit dierlijke voedingsstoffen geproduceerd, of ze hebben een zeer lage nutriëntendichtheid. Ultrafood door 8Venture, aan de andere kant, dekt de volledige voedingsbehoeften van een mens op basis van natuurlijk, compleet voedsel volgens de huidige staat van voedingswetenschap, en dit is volledig organisch, natuurlijk en veganistisch. Vanwege de bijzonder hoge voedingsdensiteit van superfoods bevat een dagelijkse dosis Ultrafood van 150 g ongeveer evenveel voedingsstoffen als 1,5 kg gezond voedsel. Hiervoor worden de grondstoffen voorzichtig gedroogd en direct na de oogst verpulverd. Voor consumptie Ultrafood wordt gemengd met water, melk of sappen. Vooral heerlijk en romig is Ultrafood met haverdrank in de blender.

Met Ultrafood bijvoorbeeld bedekt het lichaam honderd procent van zijn eiwit-, mineraal-, vitamine- en aminozuurvereisten in de optimale verhouding. Ultrafood is gluten-, lactose- en GMO-vrij en ook vrij van de 14 belangrijkste allergenen. Ultrafood biedt niet alleen vitamines en mineralen, maar ook gezondheidsbevorderende fytochemicaliën met een positief voedingseffect. Ultrafood levert bijvoorbeeld ook eiwitten en vezels die de duur van het verblijf in de maag vergroten. Als een resultaat wordt, naast een verzadiging, een geleidelijke afgifte aan de darm bereikt, waar de microvoedingsstoffen kunnen worden geabsorbeerd. Zonder deze vertraging zouden deze slechts gedeeltelijk worden geabsorbeerd, omdat de absorptiecapaciteit van de darm zou worden overschreden. De ingesloten plantaardige eiwitten werden op een zodanige manier geanalyseerd en gecombineerd dat hun biologische waarde die van hoogwaardige dierlijke eiwitten bereikte. Ultrafood is ook een ideaal voedsel voor veganisten, waarmee ze alle voedingsstoffen op een eenvoudige en snelle manier kunnen leveren. Voor sporters biedt Ultrafood de mogelijkheid om te voldoen aan hun verhoogde voedingsbehoeften op plantaardige basis, ter vervanging van traditionele eiwitpoeders, die meestal een eenzijdig voedingsspectrum hebben en vaak ongezonde additieven bevatten.

De ontwikkeling van Ultrafood was niet alleen gericht op de best mogelijke impact op de gezondheid van gebruikers, maar ook op duurzaamheid. Alle grondstoffen zijn zo regionaal mogelijk geselecteerd. Het gebruik van sojabonen werd volledig geëlimineerd, omdat de teelt van sojabonen verantwoordelijk is voor een groot deel van ontbossing in het regenwoud. Door het drogen en malen van de grondstoffen wordt het gewicht tijdens het transport tot een fractie teruggebracht. Dit was hoe je je eigen claim waarmaakte om het beste te doen wat je kon voor het milieu.

"Met Ultrafood hebben we een voedingsmiddel ontwikkeld dat ons voorziet van de dagelijkse behoefte aan essentiële vitaminen, mineralen, eiwitten en zelfs vezels", legt Oliver Klemm, een afgestudeerd voedingschemicus en ontwikkelaar van Ultrafood bij 8Venture, uit. "Ultrafood biedt een hoge mate van heelheid en flexibiliteit, omdat het binnen enkele minuten een zeer individueel gezond voedingspatroon met een lage caloriedichtheid garandeert."

8Venture GmbH & Co. KG

8Venture is een dochteronderneming van BIOFABRIK Technologies GmbH uit Dresden. BIOFABRIK Technologies GmbH is een groep bedrijven die innovatieve technologieën ontwikkelt en verkoopt voor het duurzame beheer van energie-, voedsel- en afvalproblemen. 8Venture ontwikkelt en verkoopt het Ultrafood-product, dat de beste superfoods combineert om het menselijk lichaam te voorzien van 100% van zijn dagelijkse eiwitten, mineralen, vitamines en eiwitten, op basis van natuurlijk, compleet voedsel. Ultrafood van 8Venture is volledig biologisch, natuurlijk en veganistisch, glutenvrij, lactosevrij, GMO-vrij en vrij van 14 belangrijke allergenen. Ultrafood wordt geproduceerd door een gerenommeerde voedingsfabrikant die GMP- en IFS-gecertificeerd is en voldoet daarmee aan de hoogst mogelijke normen voor voedselveiligheid.

Ga voor meer informatie naar www.8venture.com.

8Venture GmbH & Co. KG

Hendrik Oeser
Rossendorfer Ring 6
D-01328 Dresden

Tel.: + 49 (0351) 316 28 888
Fax: + 49 (351) 79 79 007

hendrik.oeser@8venture.com
www.8venture.com

Groene golfcommunicatie

Frank Brodmerkel
Notburgastr. 3
80639 D-München

Tel: + 49 (089) 203 494 94
Fax: + 49 (089) 178 761 47

kontakt@gruenewellepr.de
www.gruenewellepr.de

Dit bericht is geplaatst op. Stel een bladwijzer in permalink.